czwartek, 24 października 2013

Bieganie po porodzie

Ile czasu powinnyśmy sobie dać zanim zaczniemy biegać po porodzie? To jest bardzo indywidualna sprawa. Zależy przede wszystkim od naszego stanu zdrowia i samopoczucia. Po 6 tygodniach od porodu wybieramy się na wizytę kontrolną do ginekologa. I wtedy trzeba zapytać lekarza czy nie ma przeciwwskazań do tego abyśmy mogły zacząć się ruszać.

Osobiście myślę, że ktoś kto tak jak ja- nie uprawiał sportu przed ciążą (poza googlowaniem i shoppingiem :-)) potrzebuje minimum 6 tygodni od porodu aby wrócić do minimalnej formy i zacząć "coś więcej". Przyznaję się jednak bez bicia- zaczęłam 5 tygodni po porodzie bo czułam się bardzo dobrze a energia mnie rozpierała. Ale "zaczęłam" to było chodzenie- marsz przerywany krótkimi biegami (i tak zaczynamy. Nie inaczej. Nie wychodzimy z domu i biegniemy do upadłego po czym wracamy, padamy na posadzkę i oświadczamy- nigdy więcej! Nie, to największy błąd. Ale o tym w kolejnym poście). Możemy zacząć od spacerków z wózkiem już tydzień po porodzie. To bardzo dobry początek- "rozgrzewka" przed czymś co będzie wymagało więcej wysiłku. Nie przesadzajmy jednak- bądźmy wyrozumiałe dla swojego ciała i słuchajmy go. Pamiętajmy, że bardzo wiele przeszło- zarówno mięśnie, więzadła, ścięgna jak i nasza psychika.

Znajomy fizjoterapeuta powiedział mi, że maraton to pikuś w porównaniu z tym co przechodzi ciało kobiety przez 9 miesięcy + poród. Zatem? Damy radę :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz